torsdag 10 maj 2012

En alldeles, alldeles underbar..

..kväll på Konserthuset igårkväll. Tack Högre Makter, det hjälpte tydligen att be! Allting löste sig till slut alldeles förträffligt. Min man fixade en barnbiljett till mig på rad 4 mitten, genom Kulturskolans Facebooksida där en kvinna hade lagt ut att hon hade en biljett över. När vi var där på genrepet med Sanna gick han ner och pratade med killen i kassan innan han hade öppnat den, och lyckade till slut tjata till sig två ståplatser vid teknikerbåset längst bak till sig och vår stora dotter. Det var kul att få se genrepet också. Nisse var så trevlig med barnen, tog sig tid och pratade med var och en och skrev autografer på notpapper. Man behöver helt tydligt inte bli en diva för att man är en världsartist, för Nisse Landgren är så långt ifrån en sådan definition man kan komma. Ödmjuk, trevlig, rolig och en total virtuos på sin trombon, det var en riktig upplevelse att få se honom spela och sjunga! En härligt, jazzig stämma han har. Nu har jag fått en ny idol som konkurrerar vid sidan av Monika Zetterlund. Naturligtvis såg jag till att köpa hans skiva efteråt "The Moon The Stars and You" och fick den personligt signerad också! Lyssnar på den nu, det är en skiva att mysa framför brasan med tillsammans med sin älskade. Eller bara att gå och "mys-strutta" till själv hemma. Det var 180 barn som medverkade i konserten, om man räknar föräldrar, syskon, mor/far-föräldrar till dessa så kan jag tycka att var det väl snålt tilltaget med en lokal som rymmer 600 platser. Speciellt när man tar dit en världsstjärna som Nisse Landgren. Det var nog många föräldrar som grät bittra tårar ikväll. Men vi, hela familjen hade en helt underbar, oförglömlig kväll! Min 10-åriga Sanna som spelar klarinett var alldeles lyckorusig efteråt. "Jag vill spela konsert igen, snart"!

2 kommentarer:

Gun sa...

Så härligt!!!!! Nisse är verkligen en superartist. Grattis Sanna och toppen Tomas som fixade till det!
kram Gun

Unknown sa...

Ja, han var verkligen bra, och nyupptäckt för mig, har aldrig lyssnat på hans musik förut. Men jag köpte hans skiva "The Moon The Stars and You" och fick den signerad dessutom. Jag har lyssnat på den jättemycket, den är verkligen njutbar. En skiva att gå hemma och myspysa till.
Sanna var helt EUFORISK, kan jag tala om, så roligt att se henne så. Och vi var ocså jätteglada efter att ha fått njutit av denna underbara konsert med alla superduktiga barn och ungdomar. Jag fick "rys" flera gånger!