måndag 18 oktober 2010

Killar med långt hår...

Jag hade en hang-up på dem när jag var 15 - 18 sisådär...
Vad är det med killar med långt hår egentligen?

Det är något speciellt med män som har långt hår. Jag har alltid tyckt det, men aldrig reflekterat över varför. Vad är det som gör långhåriga män så speciella?

Jag trodde tidigare att det handlade om tycke och smak enbart eller att jag delade deras musiksmak, men nej, nu har jag kommit på det. Det som förenar långhåriga killar och som gör dem så speciella är deras ödmjukhet.

Vad beror nu detta på? Kan det vara så att det långa håret gör att de är mer i kontakt med sin ”kvinnliga sida”. Nej, jag tror att det helt enkelt handlar om att de förstår oss kvinnor, de vet hur vi har det. De har nämligen samma problem som oss med ”bad hair day” och det eviga pysslet med håret som de måste hantera varje dag. Håret måste hållas rent, borstas varje dag, sättas upp i tofs för att vara ur vägen, och det är alltid där, blåser i ansiktet, blir blött och stripigt i regn och fastnar i knappar, dragskedjor, dörrhandtag.

Det är som att långhåriga killar måste kompensera allt detta påtvingade fixande med sitt yttre med en väldigt avslappnad inställning till ytan i övrigt.

Inga kommentarer: