onsdag 20 april 2011

Glömmer att titta på denna blogg. Kan man inte få ett epostmeddelande när något är inlagt????
Ska iväg och föreläsa. Alltid spännande att möta en ny grupp. Hoppas vi trivs och att de får ut det de önskar av eftermiddagen.
Jens blir alltmer hemmaman och jag inser att det inte är en helt lätt roll. Jag glömmer att uppskatta allt han gör för mig. Typiskt omvända könsroller. Vad gör man? Tar hem en blomma? Nej, det handlar nog mest om att komma ihåg att lyssna och visa i kroppsspråket hur mycket jag tycker om honom-och det han gör dessutom. Men ofta är jag trött när jag kommer hem och vill helst stänga av omvärlden och gå in i min lilla Farmvillbubbla och leka en stund:-)
Må så gott alla systrar - närhelst ni läser detta om ett halvår eller så!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, så mycket som du talar om att du älskar och uppskattar Jens, jämt. Med alla! Nog känner han väl det.
Åza berättade att när du var och föreläste på boendet nära dem, så släpade du med dig supertunga böcker till ett bokbord. GUN!!!
Dina knän.. Var mer rädd om dig själv. Din publik kommer för dig, inte för några dammiga gamla böcker. Eller hur? Kommer du och joinar oss i Örebro 13-14:e maj?

Gun sa...

13-14 maj? 14 maj ska vi till bröllop i Danmatrk, Jens brors bonusbarn gifter sig. Däremot kommer jag till stan och jobbar 16-18 maj. Då ligger jag på hotell eftersom jag jobbar alla dygnets vakna timmar med Svenska Demensdagarna. Sedan funderar jag på om jag kan stanna ett par dagar och umgås om det är någon som vill och kan???