tisdag 26 april 2011

This is the end of no return..

Då är jag fågelfri då. Fick gå på studs från jobbet idag med bibehållen garantilön uppsägningstiden ut, dvs till 1:a juni. Det var en sån oerhörd lättnad att jag tog helt slut..
Nu har jag all tid i världen att söka jobb. Får jag inte tag i nåt direkt så har jag ändå en varm skön härlig sommar framför mig.. Dessutom ska jag ju jobba på Friskis & Svettis. Vilken tur att jag har det! Då kommer jag ut bland folk och får göra nåt som har betydelse. Får känna mig viktig. Det sociala är ju det jag mycket saknar när jag inte har jobb. Vi människor är sociala varelser och jag är inget undantag. Imorrn åker jag till jobbet med bilen och plockar ur mitt rum. På torsdag bjuder jag arbetskamraterna på fika. Sen är det definitivt slut på min tid där. 3 år.. Jag har längtat länge efter denna dagen. Så skönt att den äntligen är här. Nu ska jag först vila, sen ska jag ta tag i mitt nya liv med nya krafter!

5 kommentarer:

Ann sa...

Jag ska försöka att kommentera, jag har ännu inte lyckats att själv få in ett inlägg. Hoppas jag lär mig innan bloggen läggs ner.
Det låter härligt med din optimism och känsla inför framtiden och sommaren. Hörde att du var på intervju i Globen för lite sen. Jag håller tummarna och tårna att du hittar något som känns utmanande och roligt. Men det viktigaste är nästan arbetskamraterna. Är det ett bra gäng spelar det inte så stor roll vad man jobbar med, då trivs man på jobbet. Så känn efter när du är på intervju och lita på din magkänsla. Kram SyrrAnn

Gun sa...

Grattis Git-spännande med jobbjakt
Jag och Jens bokar in oss onsdag den 18e maj och vill gärna stanna några dagar om det är ok. Varma kramar- Gun

Unknown sa...

Jag håller med, det viktigaste är arbetskamraterna! Sen måste det gå att överleva på lönen oxå..
Gun och Jens, ni är välkomna!

lizaar sa...

Jag håller tummarna för din senaste jobbansökan. Det verkar vara ett spännande och utmanande arbete och intervjun gick ju bra...så hoppas, hoppas! Jag håller också utkik efter nytt jobb som ni vet, så ser ni något som jag skulle kunna passa för så berätta det för mig.

Unknown sa...

Absolut, Lis, vad är det för jobb du vill ha då? På ett ungefär? Så jag vet vad det är jag ska hålla utkik efter, menar jag.