lördag 25 februari 2012

Mycket trevligheter..


..på gång hela tiden. Igår tog vi familjen en dagstur till Romme Alpin. Det blev en härlig skiddag då vi också träffade på Marie och My och även Fanny Johanssons föräldrar. Vi tog tom choklad, öl och en Glühwein i toppstugan, så det kändes nästan som att vara på fjällsemester. När vi kom hem gjorde vi hemmalagad Gulachsoppa
och tittade på Apflickorna. Den tyckte bara jag var bra..
Imorse drog Thomas och jag iväg till Badrummet Spa på Clarion hotel för att bli ompysslade. Thomas fick en fotvård/pedikyr och jag fick en helkroppsmassage. Gryyymt skönt. Efteråt var jag som drogad, typ helt seg och lugn, satt som en lite hösäck i vilstolen och drack vattten. Thomas var också mycket nöjd över sin behandling. Vi bubblade, bastade, vilade och njöt i största allmänhet. Beundrade den fantastiska vyn från femte våningen. Nikolaikyrkans torn tecknade sig ståligt mot himlen som en forna tiders maktsymbol. "Kyrkan utövade makt mot folket" kommenterade jag. "Nåja", replikerade Thomas, "det kanske behövdes också, om det skulle bli nån ordning här i landet, det var ju som värsta anarkin här annars." Sen funderade vi inte så mycket mer utan njöt av att bara vara. När vi var färdig"spaade" ringde vi på barnen och sen sågs vi på Efesos där vi tog lunch. Mycket gott, jag tog en Efesossallad, jättefräch och det var mycket, orkade inte äta upp hela. Proppmätt. Ikväll planerar vi att baka två jättepizzor som vi gör slicar av och avnjuter till Melodifestivalen. Det är många bra artister ikväll, det kan nog bli kul.
Under alla dessa "trevligheter" är jag ändå som "avdomnad". Jag kan vare sig glädja mig eller njuta fullt ut. Känner mig ungefär som om jag vore "lobotomerad". Lite likströmsriktad på nåt vänster. Jag antar att en del av skulden är medicinens. Men det ska vända efter ca tre3 veckor sa läkaren. Det hoppas jag verkligen. Som det är nu är jag bara så trött och kraftlös hela tiden. Viljelös, initiativlös. Men jag ska vila nu, ta tillfället i akt. Jag blev sjukskriven till 23 mars. Så det är bäst att passa på att samla krafter. Till vad? undrar jag bara.

Inga kommentarer: