måndag 27 februari 2012

Sjukt kul!

Haha, nu har jag ytterligare ett träningskort- på Actic! Provade Thaiboxningen ikväll, och det var galet kul! Kände igen ganska mycket från Ki Boxen på Friskis, men tränaren Greg(han som har tävlat i Thaiboxning i 10 år) påppekade för mig att "you need to slow down a bit". Jo, huvudsaken är ju tekniken och balansen, inte hastigheten. Såklart. Det var tuff träning. Men jag har varit med om tuffare på Friskis i och för sig. Jag behöver lite utmaning numer. Haha! Tjejen som jag boxades med sa till mig att jag var den bästa hon boxats mot, att jag gav henne riktigt bra träning. Kul att få ett sånt erkännande. Du är stark! Sa hon imponerat. Jo, det har börjat kännas i kroppen nu att jag har lite muskler. Nu ska jag se till att jag inte tappar dem. Ska fråga Greg om lite tuffare "Cardio". Och lite mer utmanande box-serier. Så vi verkligen får jobba oss slaka. Det ska vara så man kryper ut sen. Tycker jag. Då har det verkligen gett något.

Inga kommentarer: