måndag 10 oktober 2011

Tid- ett märkligt fenomen

Konstigt det här, ju mer tid man har, desto svårare tycks det att få tiden att räcka till.. märkligt fenomen, helt klart. Idag har jag pratat en lång stund med en av pojkmammorna i Sannas klass. Det är lite stökigt i klassen och otrygghet på rasterna. Dessutom har barnen inte fått en enda läxa fast över halva terminen har förflutit. Vad säger läroplanen om det? Ska fråga syrran, som är lärare på Glanshammars skola. Vi får mobilisera oss, vi föräldrar, och börja ställa krav. Tiden i skolan är viktig för våra barn. Den har betydelse för hur deras framtid kommer att se ut. Nej, nu får vi säga ifrån, och det på skarpen!
Ett par timmar körde jag framför datorn på TRR, nya Klickdatakursen, Word 2007 grund. Sen iväg på ett medelgympapass på Kvarnen. Tjejen där hade en viss förkärlek för benböj och armhävningar..hjälp, mina lårmuskler, ynk! Sen en sväng till Bibblan för att läsa NA. Inte mycket att ha, men det gäller ändå att hålla sig lite upppdaterad, men fy vilken värdelös tidning! Sen kom jag på att jag glömt att hämta mitt pris på Mitt Fik, så iväg till norra delen av stan igen. Vilket fint paket! Lite teer, fin choklad och lite ekologiska bars.Inslaget i fint cellofan-paket. Det var enbart för att jag hade rekommenderat Mitt Fik till så många vänner på Facebook. Två av dem ska dessutom få gratis fika där. Tack vare mig. Kul! Såg att jag hade tjänat 100 spänn på Min Deal också. Hoppas det kommer upp ett nytt erbjudande om massage för halva priset, då tar jag det direkt! Även om jag tycker den senaste massageterapeuten var lite "halvfesig". Hon tog ju inte i nåt. Ville ju inte säga till heller, för hon var dessutom gravid.. Och hennes naglar körde in i skinnet på mig hela tiden. Blir definitivt ingen andra gång! Sen hem och läsa Svenska Dagbladet, tvätta och ta igen sig lite. Herregud vad låren värker! Efter det var det dags att cykla upp till kursen i Konversationsengelska på Folkuniversitetet. Duncan blir inte förvånad längre att se mig dyka upp ideligen. Men nu har jag äntligen bestämt mig. Det blir den här kursen, till fördel för Business english. Vill ju prata med folk som jag kan ha utbyte av, som ligger på liknande nivå. Det är riktigt skoj faktiskt! Sen hem till god middag och mys med familjen. Sanna spelade lite "trudelutter" på Klarinetten. Hon har blivit jätteduktig, riktigt fint ljud, och inga "tjut" längre. Way to go, girl! Snart ska här knoppas, blir en körig dag imorgon med..


--------------------------------------------------------------------------------

1 kommentar:

Gun sa...

INtensiva dagar är bara förnamnet när jag hör dig. Själv relaxar jag med jobbet i Mölndal som jag åker till 07.20 och kommer hem ifrån klockan 17:20. Då har jag kunnat läsa lite på bussen-skönt.De korta promenaderna till bussen får väl räknas till min vardagsmotion. Hem och svara på mail. Mina 440 arbetsterapeuter i epostnätverket för demenskunskap har frågor och svar att dela med sg av till varandra. Jag har fortfarande inte funnit ett bra sätt att göra det via google eller ngn annan tjänst utan sitter och sänder runt mail. MEn det fungerar! Lite Facebook. Den danska serien Lykke på TV och sedan godnatt. Lugn och trevlig dag. Glömde nämna pussa på Jens.Men det gör jag så fort jag hinner:-)