torsdag 10 november 2011

Äntligen har jag kommit in på bloggen!

Jag är verkligen ett tekniskt geni!
Det blev krock eftersom jag startade den här bloggen en gång med mailadress från mitt gamla jobb,
men nu har jag äntligen fått tummen ur och fixat det! Återstår bara att åka till Örebro och supporta syster Ann så hon också lyckas logga in! =)

Nu du Git får du konkurrens!

Lite morgonfunderingar jag fick på väg in till kontoret...
Ok nu ska jag prata om sånt man inte pratar om, och dessutom på ett offentligt forum på nätet, ja jag är lite dum på det viset...men here we go...

Hur kommer det sig att folk alltid tar för givet att om man har ett eget företag så är man en överpresterande, ambitiös och jätteduktig arbetsnarkoman?

Nu har jag hyrt mig ett kontor, för det var absolut nödvändigt, jag får dra mig själv upp i håret varje dag, och varje minut och sekund får jag tvinga mig själv att göra något vettigt, egentligen skulle jag ha ett jobb där jag blir serverad jobbet - stå i en kassa, ta emot kunder etc. Kommer ihåg att jag älskade när jag hade kundmottagning för då fick jag jobbet "serverat" och slapp tänka själv så jävla mycket hela tiden. Gör det mig till en sämre människa? Nej, men nu när jag kör eget så får man hela tiden kommentarer av typen "å vad skönt för dig att få ett kontor så att du kan LÄMNA jobbet och inte behöver ta med dig det hem...
Nej, jag behövde lämna HEMMET och inte ta med mig allt softande till jobbet...
Visst, det är skitcharmigt att jobba med bärbara i knät i soffan, men hur effektivt blir det?
Jag kan vara skiteffektiv i perioder, men däremellan...herregud vad jag är seg på att komma igång!!!

Och nu har jag ett jobb där man måste ta på sig byxor igen....tufft värre....Och det behövde jag!

4 kommentarer:

Ann Aremyr sa...

Har du läst Bodil Jönsson´s bok: Tankar om tid. I den skriver hon om ställtiden som är mycket viktig när det gäller skapande, det är tid som också ska tas med i beräkningen och värderas. Du är inte seg, du har ställtid!

Unknown sa...

Det blir nog jättebra med nytt kontor. Jag förstår precis hur du känner. Jag har det likadant när jag går här hemma. Är inte det minsta effektiv, utan går och "segar". Sen har dan gått..

Åza sa...

Ann- haha, ska köra med den på fakturan "ställtid"...nä funkar inte riktigt va?

Ann Aremyr sa...

Klart det fungerar, kalla det något annat bara. Förberedande undersökning typ.