torsdag 17 november 2011

Gräsänka med ont i hjärtat


Jag är så trött och slut hela tiden, det verkar aldrig vilja vända nån gång.. I måndags startade jag igång med träningen igen efter ett två veckors uppehåll pga av förkylning. Jag tog ett Spin medel pass. Efter det cyklade jag direkt till min konversationsengelska, det gick ganska sakta.. fyllde på med lite Fruktsmoothie och dubbelknäcke, men kände att näsan började rinna igen.. Shit! Vägrar! När jag kom hem gick jag nästan genast och la mig. Sov nästan 10 timmar. Var ändå inte pigg. Gick sedan iväg och körde ett jympa senior pass, och en halvtimme efter det ett spin puls pass. Jag märkte på pulsklockan att min maxpuls måste ligga högre än det datorn räknat ut på grundval av min ålder, för när jag kom upp emot rött på pulsklockan, där man ska känna sig helt utpumpad, så kände jag att jag hade mycket kvar att ge. Jag har nog en rätt bra grundkondis ändå, trots två veckors förkylning.. Men när jag kom hem sen kände jag att det värkte i bröstet på vänster sida, där hjärtat sitter.. Så jag la mig i soffan och tittade på film. T. fick sköta ruljansen.. På natten kände jag hela tiden av värken, och även nästa morgon. Så därför avbokade jag spin bas-passet. Vilade så mycket jag kunde under dagen. Men sen tog jag mig iallfalll iväg till Kvarnen på kvällen och tog ett Jympa Start pass. Det är ett pass för dem som är träningsovana, eller för dem som behöver komma igång med träning igen lite försiktigt.. Det var helt perfekt, jag blev inte det minsta svettig. Men kände fortfarande av värken i bröstet. Så jag tog det ganska lugnt hem..
Idag har Thomas dragit iväg till Skåne igen tidigt på morgonen. Det är så tråkigt med dessa ständiga resor. Vi gilllar det inte. Inte nån av oss. Förhoppningsvis ska det inom en inte allt för avlägsen framtid bli slut med dem också.. Det är försäljning på gång nu.. Idag ska jag ta det lugnt på dagen och vila upp mig inför eftermiddagen. Jag har anlitat faster Anne-Li att följa med Sanna till ridskolan. Det tycker Anne-Li är skitkul! Hon är ju gammal hästtjej. Jo, jag gillar det oxå, men nu tänkte jag iallfall göra ett försök att vara med lite i pass-jakten, trots två veckors uppehåll. Så kvart över fyra kör jag ett Jympa enkel-pass på Öster(det blir perfekt, lite lagom o-jobbigt) och sen ett Dans Fuego-pass på Kvarnen(jag ställer mig längst bak och maskar lite, hihi). Sen måste jag hem och föda mina små barn. Jag ska se till att ha förberedit något innan, så blir det inte så sent med maten.
För övrigt går jag och funderar över vad som händer med min ansökan till den administrativa utbildningen på Lernia. Har inte hört någonting, och idag är det 9 dagar sen jag lämnade in ansökan. Kanske jag ska ringa och höra efter? Vad ska jag annars hitta på? Det är ju inte bara att starta upp en egen business sådär utan vidare(det är det enda jag kan göra vid det här laget, för mycket "trial-and-error" på jobbsökandet), jag måste ju ha en idé också? Typ..

2 kommentarer:

Åza sa...

Låter inte bra med ont i hjärtat. Jag brukar också få ont i de trakterna men har fått höra att det inte är hjärtat utan bröstmusklerna, har med andningen att göra, att man spänner sig när man är stressad. Får ofta ont i samband med stress eller ångest, och det går över när jag tänker på min andning.
Skönt att det snart är slut med Skåne-resorna.
Ta hand om dig söta goa syster-yster, det finns bara en Git i hela vida världen ju!

Unknown sa...

Ha ha ha! Det sket sig ordentligt med den där jäkla passjakten. Hade sett fram emot att köpa en ny Friskis-ryggsäck för vinst-presentchecken på 500 spänn, men nu får min gamla trasiga hänga med ett tag till. Dessutom tror jag att jag i min dumma tävlingsiver gått tillbaka för tidigt till träning efter förkylning. Det känns nu. Så nu blir det ett längre träningsuppehåll. Igen. :(