torsdag 1 mars 2012

Går mot rätt väg..

..tror jag.. Igår var jag på BASK-utbildning på Kvarnen. Hade bävat innan för att ta mig dit och träffa en massa folk. Men det gick bra, vi var bara fyra i gruppen. Det var en brandman och en präst som höll i det hela. Det visade sig att jag träffat prästen Anders tidigare. På en fest hemma hos Ylva och Gudni. Vill minnas att vi lite småluriga framåt nattkröken satt och klurade väldiga filosofiska funderingar.. Hehe! Vi fick veta allt om eld och brand, och vi fick också släcka eld på en docka med en brandfilt samt släcka eld i ett fat med kolsyresläckare. Riktigt kul faktiskt. Av prästen fick vi lite matnyttigt om kris och krishantering. Trevligt på det hela taget. Idag gjorde jag fynd på Röhnish rea, ett ljusgrönt träningslinne och ett par svarta spinningbyxor med grönt Röhnish band på baken. Snyggt och billigt.
Ikväll blev det Thaiboxing igen. Jag frågade Greg om skillnaden mellan engelsk- och Thai boxing. Skillnaden är i stort sett att mer är tillåtet av olika typer av sparkar. Annars är grunden i slagen och hur man rör sig densamma. Jag hade tränat sidosparkar innan härhemma, så jag tyckte att de gick mycket bättre idag. Och jag körde stenhårt på Cardio, så jag blev helt utpumpad. Görskönt. Boxades mot samma tjej som sist, vi funkar bra ihop. Hon fick in jättehårda slag och sparkar mot slutet, så då var det min tur att berömma. Vi kan allt försvara oss- nemas problemas!
Idag fick jag den andra "tjatningen" på min mail från Sussanne på Friskis att jag skulle anmäla mig till Vår-puben nästa fredag. Hade inte tänkt göra det, men nu gjorde jag det iallafall. Bävar, det brukar vara så jäkla uppdelat och folk kan inte ens nedlåta sig till att hälsa. Vilket jag tycker är skit. Jag har heller ingen att komma dit tillsammans med. Vilket gör att jag känner mig extra utsatt. Men i värsta fall kan jag ju avanmäla mig. Jag får se hur formen känns. På lördag ska jag prova Challenge på Actic. Det är olika stationer med styrka man går runt på. Jag tror det är ungefär som Friskis Station medel eller Cirkelfys. Så tuff träning igen. Spännande.
Igår såg Jomanda och jag filmen Dogtooth. En helt sjuk film om en familj där föräldrarna stängt in sina barn i hemmet och uppfostrar dem ungefär som hundar. De har inga namn och de hälsar på varann och visar tillgivenhet genom att slicka varandra. Barnen får lära sig helt fel ord på saker. Till exempel heter salt telefon, Zombie är en gul liten blomma och fitta heter "tangentbord"! Totalt sinnesjuk film! Naturligtvis slutar den också "mitt i" utan några som helst förklaringar eller avslut. Såsom sådana typer av filmer tenderar att göra. Ingen överraskning direkt, men förbannat irriterande är det! Jag börjar orka lite mer nu. Har tvättat en del. Så imorgon ska jag se om jag orkar städa lite också. Det behövs. Kan man lugnt säga..

Inga kommentarer: