lördag 14 april 2012

I farten

Nu är jag igång igen på allvar med träningen, gud så skönt! I söndags mjukstart med ett jympa medel, på tisdag Skivstång/Box, igårkväll Cirkelgym X. Det var första gången jag provade det passet. Det som skiljde sig från vanliga Cirkelgym-passet var att man körde en maskin och en fristående styrka/kondition station i fyra omgångar. (man kör två och två), sedan skiftar man, med 7 sekunders mellanrum, till nästa maskin/styrkestation. I stationerna fick man t ex göra "Burpies"(rysshopp), situps, svinga/lyfta Kettlebell, plankan, jämfotahopp, ruscher etc. Eftersom man kör 4 omgångar på varje station så kör man "bara" ett varv. Den enda återhämtningen var 30 sekunders vattenpaus i mitten. Vi kämpade som illrar, skön stämning och high five när vi klarat oss igenom! Det här var precis ett pass i min stil, när man kör så man får blodsmak och det svartnar för ögonen.. Me like! : D
Idag var jag med i en Testpatrull för Friskis danspass på Öster. Vi blev fotade av en fotograf före och under passet, och sedan intervjuade oss Lovisa, träningsansvarig på Friskis, om vad vi tyckte om passet. Det kommer med i Friskispressen sen. Jag tyckte det var störtskönt, mycket blandning av olika dansstilar, attidtyd, fart och fläkt och mycket känsla! På slutet delade vi upp gruppen i två och gjorde en dansutmaning mot varandra på en Greaselåt! Jättekul!
Jag har också frågat Ann om hon är sugen på att hänga med till Irland, och det var hon, men hon ska suga på karamellen och kolla upp lite med jobb och så först. Vad kul om det blir en systerresa! Kan ju faktiskt bli dubbelst så kul! :)

3 kommentarer:

Gun sa...

Hoppas ni kan komma iväg. Irland är skönt.
Blodsmak i munnen är inte riktigt min stil men lycka till med det:-)
Kram Gun

Unknown sa...

Nåja, där tog jag nog i lite, jag tog inte ut mig riktigt sååå mycket, men det är principen jag vill beskriva, man kör för att ta ut sig ordentligt, det ska kännas efteråt att man har jobbat ordentligt, för då känner man sig mycket belåten med sig själv..
Iväg kommer jag, antingen själv eller tillsammans med Ann, men det blir av, either way..

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.