måndag 16 april 2012

I fighter- tagen!

Äntligen, äntligen, ÄÄÄÄNTLIGEN! Thaiboxning ikväll, hur kul som helst! Min vanliga fighter-kompis Maria var inte där, men jag fightades med en tjej som heter Lotta. Hon spanade hela tiden på Craig, så jag tyckte det var lite si och så med fokus. Ändå var vi två de som kämpade mest. Sen var det två helt nya tjejer och sen gamle hederliga Per. Den galne gubben hade kört Challenge-passet precis innan. Så han slet inte direkt ut sig på det här passet, om man säger så. Craig visade mig en hel del matnyttigt i mina slag och sparkar, och sen hade han mig att köra en kombinerad serie mot honom. Och ser man på! Då fick jag beröm! Lite stolt över mig själv faktiskt. När jag klev in i gymmet efteråt för att stretcha kände jag att jag klampade in med lite extra pondus, kände mig stark och oövervinnelig. En ganska angenäm känsla, på det hela taget.
Imorgon blir det till att ta tag i värdskapet igen. Ska stå i receptionen på Kvarnen istället för Glecy. Sen blir det att värda igen på onsdag, sena passet på Öster. Det känns verkligen kul att få komma igång! Jag tror jag tar tag i det där med att räkna kassan så får min värdkompis jaga ut gubbarna ur bastun. Är rätt trött på att folk inte respekterar stängningstiden, så jag känner att jag blir lite morrig..
Är härligt trött i kroppen nu, så det blir riktigt skönt att få gå och lägga mig i den gosiga sängen.

Inga kommentarer: