fredag 15 oktober 2010

10 små negerpojkar, fast omvänt...

Först var det bara jag...sen kom nästminsta lillastorasystern Git med.... nu väntar vi på mittimellansyster Lis och nästanstörstastorasyster Ann och allrastörstaste storasystern Gun.
Det kommer att bli en helt fantastisk blogg med så mycket åsikter på en och samma plats.

Idag hostade min yngsta dotter så att hon kräktes, över heltäckningsmattan...mysigt värre...
Fick tillbaka ett korrektur där det stod: det innehåller några stavfel. Ingen närmare precision om vilka ord eller på vilken sida de felstavade orden kunde hittas...han tyckte väl att han inte skulle "göra mitt jobb"...haha man tackar och bockar! Jag lyckades tillslut hitta ETT felstavat ord, så nu kommer jag att vara orolig att jag har missat något...jaja, det är sånt som händer, då vaknar folk till och får något att engagera sig i, är det inte så?

kul_glass_81808483.jpg

1 kommentar:

lizaar sa...

Det är ju det viktigaste som finns att reagera på .....ett stavfel!!! nej, jag som svenskalärare säger: Innehållet - budskapet är det viktiga... det formella kommer i andra hand, men det är alltid mycket lättare att kommentera ett stavfel än att komma med konstruktiv kritik på innehållet, tyvärr! Du har alltid ett bra innehåll - budskap! Du får alltid oss att fundera och tänka efter med det du skriver. Det är beundransvärt!