fredag 30 mars 2012

Då..

.. har jag gått sista dagen på utbildningen. Jordgubbstårta blev uppskattat. Sen hejdåsnack och kramar. Trots att jag ville sluta så är jag ändå sorgsen i hjärtat nu. Känner mig tom, uttömd. Jag har sovit så dåligt om nätterna så länge, så naturligtvis är jag helt urlakad. Då blir man inte stark. Avsked är jobbigt.
Nu startar min jobbcoachning på måndag. När jag stod utanför Willys på väg in för att handla, så ringde min jobbcoach från Jobbet.se! Hon lovade mig att ringa igen direkt på måndag och gå igenom upplägget. Snacka om att vara på hugget! Det gillar jag verkligen. Hon fick mig att känna hopp, för hon lät så glad och trevlig och full av energi. Hoppas att det smittar av sig.
Ikväll börjar jag med 1/2 tablett av den nya medicinen. Jag hoppas att det här blir mycket bättre resultat, för jag vill inte vara så här trött och avdomnad hela tiden. . Imorse drog T. och Jojo med hela fotbollslaget till Åland. De kommer tillbaka först på söndag natt. Så nu får Sanna och jag rå om varandra, det blir mysigt. På Sannas begäran blev det Tacos till kvällsmat, och nu väntar vi på att Let´s Dance ska börja. Till det bullar vi uppp med lite god choklad och Carte D'or glass. Det blir nog lagom att gå och lägga sig direkt efter det, för jag är så trött nu att jag skulle kunna knoppa in nu direkt, utan problem.
Imorse kollade vi mitt konto- och - halleluja! Alla pengar hade kommit! Nu blir det ordning & reda. Men vi kommer ändå att få snåla denna månad, för vi har så många utlägg. Trots det är det en sten som lättar från hjärtat. Tack försäkringskassan! Herregud, ögonen klipper, jag kommer aldrig att kunna hålla mig vaken Let's Dance ut. Det blir trevligt sällskap med en snarkande mamma i tv-soffan..
Imorgon ska jag gå på Kettlebell-pass på Öster.Sanna får leka med nån kompis undet tiden. Det blir kul att prova på.
När jag kommer hem ska vi baka bullar att sälja till fikaserveringen på Vår-cupen på söndag. Vi ska vara på Ekäng 7.45 på söndag och sen slutar cupen 16.00. Då måste vi städa. Det blir en heldag, och det kommer att bli kallt. Så det känns lite jobbigt faktiskt, men samtidigt kul. Det blir till att plocka ihop "varm-kläder" imorgon, så vi kan bara dra iväg på söndag. Brr! Jobbigt att starta så tidigt. Vi får lägga oss jättetidigt på lördagkväll om vi ska fixa det. Det är bra att det finns saker att göra denna helg. Då behöver jag inte tänka så mycket..

Inga kommentarer: