tisdag 6 mars 2012

Vila

ska jag försöka med idag. Det känns i kroppen nu, all min träning. I lördags körde jag ju Challenge och direkt därpå 30 minuters Crosstrainer. I söndags Spin Puls Intervall(urk, trillade nästan av cykeln..), igår Ki Box. Plus att jag har gått en rask promenad på 35-45 minuter varje morgon. Min kropp värker nu och protesterar, inte som en träningsvärk, utan mer som en matthet i hela kroppen. Den säger STOPP, inte mera nu. Vilket irriterar mig oerhört. Är jag gammal nu alltså? Min kropp pallar inte? Svårt att smälta. Men det är bara att lyssna, så nu ska jag inte träna förrän imorgon kväll, då blir det Zumba på Actic. Det blir säkert jättekul. Sen ska jag faktiskt ha ett uppehåll på tre dagar innan jag kör ett Spin Puls Intervall på söndag igen. Och det är mest av fåfänga, för att jag vill förbränna. Så jättekul är det ju inte. Men det är ändå mer spännande än de ordinarie spinpassen, eftersom man har en pulsklocka och håller koll på sin puls samt jobbar i intervaller. Det är en riktig utmaning.
Ska inte ens gå upp på stan och titta på Avalon. Jag har inte tid kom jag på. Igår gjorde jag ett riktigt klipp på högrev, som jag tänkte omvandla till Kalops. men måste handla lök, lagerblad och kryddpeppar först. Gå till affären.. igen. Kommer inte riktigt ifrån träning iallafall. Nåja, jag går sakta.
I söndags var jag på stan med Jojo. Vi hade jättetrevligt, först fika på Hälls(min första och enda Semla i år, Mums!), sedan shoppade vi kläder på Gina Tricot och skor på Bianco till mig. Senaste vårnytt. Hur nöjd som helst. Jag och skor, alltså... det hade jag inte råd med egentligen. Det var en bra säljare, förstås. Hon sa att man kan använda dem till så många olika tillfällen- både Casual till vardags, och festfint till kjol. Det tilltalade mig, dessutom det faktum att jag nog blir ca 6-7 cm längre. Kom upp i pusshöjd till T. till och med. Så jag var mycket glad då. Sen blev det en riktig nerdipp igen, som jag fortfarande inte har kommit ur. Känner inte igen mig själv när jag ser mig i spegeln. Livlös. På fredag ska våren komma såg jag på vädret. Då ska jag ta mig ut och insupa varenda livgivande soldroppe.
Tiden går och jag får ingenting vettigt gjort. Livet rullar på men jag är inte med. Det är så det är.

Inga kommentarer: