tisdag 13 mars 2012

Det lättade

..inte alls att prata med kuratorn. Men litegrann är det som att resonera med sig själv, och komma fram till förnuftiga saker. Som att låta tiden gå och att låta det omöjliga falna bort allt eftersom. Tiden läker alla sår. Att ta kontakt med AF och fråga om hur jag ska göra med utbildningen. Jag kommer att få en tid hos Närpsykiatrin i slutet av april, är det planerat. Bra! Sanna är hemma sjuk sen igår. Hon har ont i huvudet och i halsen och går på Ipren. Jag känner mig lika utslagen som hon. Vill bara gå och lägga mig och sova.
Ikväll ska jag prova Poweryoga på Actic. Det var min box-kompis på Thaiboxningen, Maria, som tipsade mig om den igår. Det blir intressant att prova.
Imorgon ska jag och T. se "En fiende att dö för". Jag stod först i kön och lyckades fixa fästmanssoffa. Kanske jag ska göra eget biogodis också? Har ni nåt tips, syrrorna? På torsdag blir det Thaiboxning igen. Den här gången ska jag hålla reda på tiden. Igår kom jag en halvtimme försent och blev jättesnopen och besviken. Jag hade ju inte varit där på två veckor och var så laddad och så ser jag fel på tiden? Jag börjar ärligt talat bli riktigt förvirrad. När jag skulle titta i schemat vad det var för gruppträning som kom efter oss tittade jag på torsdan. "Nej, så långt fram i veckan är vi inte!" Imorse cyklade jag till affärn för att köpa mjölk. Kom hem utan mjölk, men med en himla massa andra saker.. Usch, jag behöver nog få igång mitt liv och rutiner igen. Och sluta tänka så mycket hela tiden..

2 kommentarer:

Gun sa...

Ditt osynliga handikapp kanske är detsamma sm Arduinna bär på? Hon beskriver liknande känslor och har ju fått det beskrivet som borderline.Tufft - oavsett vad det beror på. Skönt att du tar medicinsk hjälp. Det gör Arduinna också och det hjälper henne.
Jag blir lycklig av att du skriver att Tomas och du släpper in varandra igen. Själv la jag upp en bild av fönstertvättande Jens med kommentaren-whats not to like? och Jerns missuppfattade det som en uppmaning att hitta fel på honom. Jag har försökt förklara uttrycket för honom men hans misstanke kvarstår. Han jobbar så hårt med vårt hem och min firmas bokföring men jag tror att han saknar att vara försörjare och mer yrkesverksam.
Kram
Gun

Unknown sa...

Det här blev mitt resultat på ett onlinetest:
http://www.psykologitest.se/borderline.php
I slutet av april ska jag få en tid för utredning hos Närpsykiatrin. (det är min kurator som har ordnat det)