onsdag 7 mars 2012

Imorgon är en annan dag

så trött idag, kändes imorse som att jag kunde ligga kvar i sängen hela dan. Men vid 10 såg jag hur solen lyste därute så jag tänkte att det är bäst att ta sig ut. Gå en promenad upp på stan, hämta min medicin, gå till den billiga bokhandeln på Storgatan och köpa en pocket, vidare till Stadsträdgårdens fik för en kaffe och lite läsning. Så blir jag piggare. Det var min plan. Bah! Av detta blev intet. Jag tillbringade istället 1 timme och 5 minuter på Apoteket. Det visade sig nämligen att jag inte fick ta ut ny medicin förrän den 16:e. Men min är ju slut på lördag? Jaha, jag hade missuppfattat instruktionen på min medicinförpackning och tagit 1 1/2 tablett om dagen istället för 1! Så läkaren fick skicka in ett nytt recept med den nya doseringen, eftersom jag redan är inne på den. Jag har kollat på min förpackning härhemma nu, där står det: 1/2 tab till frukost i en vecka och därefter en tab till. Glasklart att det blir 1 1/2 tablett ju! Men sen ser jag ju att instruktionen är vikt och fortsätter på nästa sida : .. frukost. Alltså: därefter 1 tablett till frukost. Shit! Hur kunde jag missa? Särskilt som jag reagerade på att doseringen gick upp så tvärt med hela 10 mg till. Påpekade det för Thomas till och med. Jag borde ha ringt och frågat då. Eller pratat med läkaren sist jag var där. Lätt att vara efterklok. Men nu tänker jag vad de än säger gå ner till 1 tablett, för jag har varit så jättetrött, som en Zombie. Det är det inte värt. Ont i huvudet och nere. Jäkla skit det här.
Jag ringde iallafall på Thomas som kom och körde mig till Gröna Grodan där vi festade loss på deras jättegoda sallad. Blev hemkörd sen, så skönt att slippa gå. Vet knappt om jag orkar gå på Zumba ikväll? Sängen känns mer som rätta stället.. Gäsp.

Inga kommentarer: